Obrazovna politika

Pred početak nove školske godine i novi val pandemije

Vakcina kao test medijske pismenosti

Arifa Isaković

02.09.2021

Verbalni napadi, uvrede, paušalne ocjene bez argumenata i način razmišljanja pojedinih prosvjetnih radnika otvaraju prostor za brigu.

Ilustracija: George Khelashvili / Shutterstock.com

Žestoke se debate vode oko početka školske godine i vakcinisanja prosvjetnih radnika, a u konačnici imamo škole u kojima je i manje od pola prosvjetnih radnika vakcinisano – plaše se nuspojava i smatraju da je vakcina eksperiment!? Prosvjetni radnici su prvo tražili obustavu učioničke nastave zbog porasta oboljelih, a onda odbijali prelaz na učioničku nastavu bez vakcine; kada je došla vakcina – odbijaju je, a brojni komentari pokazuju da mnogi zapravo ne znaju puno o onome što komentarišu.

Argument da su vakcine eksperimentalne otpada jer su već vakcinisani milioni osoba u cijelom svijetu. A strah da će se nuspojave pojaviti godinama kasnije baš i nema mnogo smisla – obilje je lijekova protiv bolova i određenih bolesti koje sporo ubijaju, dovoljno je samo malo pretražiti po internetu. Čak i antihistaminici imaju teške nuspojave! Svi nesteroidni upalni lijekovi koje uzimamo u slučaju glavobolje, kompleksnije stomatološke intervencije, uganuća, iščašenja ili loma imaju teške nuspojave, poput zatajenja srca i povraćanja komada krvi – pogledajte uputstva za popularne lijekove protiv bolova na internet-stranicama proizvođača.

S druge strane, insistiranje na jednoj određenoj vakcini može biti sporno. Zašto bi neko insistirao na Pfizeru zato što su se ministri vakcinisali tom vakcinom ako znamo da se veliki broj zdravstvenih radnika vakcinisao AstraZenecom? Osim toga, u posljednje vrijeme imamo i mnogo informacija o nuspojavama Pfizera, kao što se ranije govorilo o AstraZeneci!

Informacija o zgrušavanju krvi kao posljedici uzimanja lijeka nalazi se u opisima brojnih lijekova, pa i antibioticima koje ljekari prepisuju u slučaju upale pluća.

Može uzrokovati zgrušavanje krvi i manje promjene u radu bubrega i jetre. To se može vidjeti iz krvnih pretraga. Ova neželjena dejstva nisu česta, te se povlače nakon završetka uzimanja lijeka, stoji u opisu jednog od antibiotika koji ljekari masovno prepisuju u slučaju upale pluća. U elektronskom uputstvu za isti antibiotik detaljnije su navedene nuspojave, među kojima je i povišena temperatura, smanjen broj trombocita, povećan broj trombocita, hemolitička anemija, akutna bubrežna insuficijencija, otežano disanje, povraćanje i još mnogo drugih teških nuspojava zbog kojih ljudi odbijaju primiti vakcinu, koja štiti od težih oblika bolesti izazvanih koronavirusom. Zašto bi se iko ko je liječen nekim od ovih lijekova, ali i uzimao one koji se izdaju bez recepta i imaju ništa manje opasne nuspojave, plašio AstraZenece ili bilo koje druge vakcine?

 

Pročitajte također — Nenad Veličković: Vakcinacija u zbornici

 

No, pitanje vakcinacije otvorilo je jednu drugu provaliju – način na koji komuniciraju prosvjetni radnici! Verbalni napadi, uvrede, paušalne ocjene bez argumenata i način razmišljanja pojedinih prosvjetnih radnika otvaraju prostor za brigu.

Ministarstvu se s pravom može prigovoriti što nije na vrijeme obezbijedilo vakcine za prosvjetne radnike i što termin za vakcinaciju nije najavljen bar deset dana ranije jer je određen u vrijeme godišnjih odmora. Izostala je i snažna podrška roditelja zahtjevima prosvjetnih radnika da budu jedna od prioritetnih grupa u procesu vakcinacije, pojedini su i osporavali taj zahtjev s različitim argumentima.

U konačnici, nisam ni za kombinirani nastavni model jer u tom slučaju radim u školi i od kuće, a Ministarstvo ne vodi računa o prevozu ni radnika, ni učenika. Veliki broj mojih đaka poslije šestog časa autobus na relaciji Ilijaš – Sarajevo, koja je jedna od najfrekventnijih, ponekad čeka i po dva sata, a na stanici se druže bez maske i bez distance. Svaki autobus je potencijalno novi klaster, ne samo za COVID-19, nego i za druge infektivne bolesti, vaške i svrab i slično, jer je u njemu toliko putnika da se ne možeš ni okrenuti. Tim autobusima na posao odlaze roditelji, braća i sestre učenika, tako da svaki virus i svaka bakterija mogu naći put do njih i biti razlog da ne dolaze u školu.

Dakle, želim nastavu u učionici i djecu u školi. Tražiti obustavu učioničke nastave zbog teške epidemiološke situacije i zalagati se za online nastavu, a za to vrijeme posjećivati ugostiteljske objekte i javne događaje, te odbijati vakcinaciju – u najmanju ruku je licemjerno.

Najnovije

Komisije za prijem novih zaposlenika

Abakusi u hladu fikusa

Dženeta Ajanić

Zakon i kolektivni ugovor u koliziji

Stručno usavršavanje nastavnica

Arifa Isaković

Broj časova maternjeg jezika u srednjim školama u Zeničko-dobojskom kantonu

Dva sata sedmično za funkcionalnu pismenost nije dovoljno

Mirza Herco

Politički korektna reforma

Kakve škole trebamo i zašto ih nemamo

Nenad Veličković

U susret novoj školskoj godni  

Planiranje anarhijskog nihilizma

Dženeta Ajanić