Iz dječije perspektive

Ideologija u školama

Alija, opet

Namir Ibrahimović

23.10.2011

Ima li u obrazovnom sistemu demokratskih država mjesta za gajenje kulta ličnosti bivših političara?

Posljednjeg dana septembra školama je stigla ponuda: radionice za osnovce u Muzeju Alije Izetbegovića.  „(...) kroz provokativan pristup uz zanimljivo i stručno historijsko izlaganje o ulozi Alije Izetbegovića u odbrani BiH obiđu i upoznaju sadržaje muzeja. Nakon obilaska muzeja, učenici mogu u prelijepom i udobnom ambijentu muzeja pogledati filmove o životu, liku i djelu Predsjednika, te naposlijetku naslikati ili napisati (likovni i literalni radovi) o onome što ih je posebno dojmilo tokom obilaska Muzeja Alije Izetbegovića uživajući istovremeno u slatkišima i sokovima koje smo za njih posebno pripremili“, stoji u dopisu.

Da su poziv uputili na pravu adresu govore i podaci objavljeni na web-stranicama osnovnih škola: učenici i nastavnici sarajevskih „Edhem Mulabdić“, „Hamdija Kreševljaković“, „Zahid Baručija“, „Grbavica I“ sa nastavnicima gosti su ovog muzeja. Školegijum je već (povodom objavljivanja knjige s najboljim učeničkim radovima o Aliji Izetbegoviću) skrenuo pažnju na iskrivljavanje činjenice da je Izetbegović bio predsjednik Predsjedništva, a ne predsjednik države. Također, u obrazovnom sistemu demokratskih država nema mjesta za gajenje kulta ličnosti bivših političara, bez obzira na okolnosti u kojima su bili dio vlasti. Nužno je da učenici, koje bude zanimao bilo koji političar dobiju sve moguće informacije kako bi sami mogli kreirati stav. Posjeta Muzeju koji isključivo u superlativima govori o bivšem političaru ne doprinosi odgoju i obrazovanju školaraca, osim što pokazuje da se ideologija često mijenja, ali obrazovanje nikada.

Najnovije

Obrazovanje očima i srcem jedne mame

Crno je iza roze naočala

Fontoplumo

Obrazovanje očima i srcem jedne mame

Za sada caruje dosada

Fontoplumo

Sudbina nadarene djece zarobljena politikom

Djeca s ničije zemlje

Anisa Mahmutović

Ususret najavljenom štrajku prosvjetnih radnika

Doprinos roditelja kvalitetu obrazovanja

Marko Ban

Obrazovanje očima i srcem jedne mame

Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje

Fontoplumo