Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Fizička aktivnost može pomoći siromašnijoj djeci

Merima Dervišić

27.05.2021

Osim što pospješuje samokontrolu (posebno plivanje ili sportovi sa loptom), kao popratnu pojavu ima bolje akademske rezultate.

Ilustracija: Stefan_Schranz / Pixabay

Dok ministarstva obrazovanja planiraju ljetnu nastavu i dodatne časove s namjerom da se nadoknadi izgubljeno, naučnice koje su učestvovale u studiji o fizičkoj aktivnosti predlažu da djeca jednostavno dobiju priliku da se bave plivanjem ili igraju fudbal.

Vrijeme provedeno u igri ili na časovima fizičkog dječijem mozgu može biti od velike koristi u procesu usvajanja znanja, makar se radilo i o produživanju trajanja velikog odmora i dodatnom vremenu za trčkaranje i neorganiziranu fizičku aktivnost, kazala je Michelle Ellefson, profesorica na Pedagoškom fakultetu Cambridge univerziteta.

U ovoj studiji praćeno je oko četiri hiljade djece u različitim životnim dobima: kada su imala 7, 11 i 14 godina, a podaci su preuzeti i iz studije Millenium Cohort koja prati oko 19 hiljada djece rođene u periodu od 2000. do 2002. godine. Glavni zaključak je da djeca koja su fizički aktivnija bolje kontroliraju emocije, odnosno imaju manje promjena raspoloženja ili emocionalnih ispada. Prema njihovom mišljenju, fizička aktivnost ne samo da pospješuje samokontrolu (posebno plivanje ili sportovi sa loptom), nego kao popratnu pojavu ima bolje akademske rezultate.

S druge strane, pozitivan utjecaj fizičke aktivnosti na obrazovanje dodatno je izražen kod siromašnije djece, odnosno one skupine koja ima manje prilika da učestvuje u organiziranoj rekreaciji ili grupnim sportovima. Iz prethodnih studija vidjelo se da tek 42% djece iz siromašnih područja provede 60 minuta sedmično baveći se sportom (taj je procent u bogatijim porodicama 54), odnosno da se čak 34% djece iz siromašnih sredina sportom bavi manje od jedanput sedmično (u bogatijim porodicama samo 13% djece bavi se sportom manje od jednom sedmično).

Sa Cambridgea predlažu da škole počnu saradnju sa sportskim klubovima, te da kreiraju posebne programe za djecu koja u startu imaju manje šanse za bavljenje sportom. Pominje se i da se utjecaj fizičke aktivnosti na dječiji mozak mijenja u zavisnosti od uzrasta – kod sedmogodišnjaka emocionalna kontrola pomaže u akademskom uspjehu, dok kod jedanaestogodišnjakinja taj uspjeh više zavisi od utjecaja sportske aktivnosti na ponašanje.

Izvor: BBC: More exercise could help poorer pupils, study says.

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Sindikat obrazovanja u Chicagu gradskim vlastima uputio zahtjeve

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Univerzitet u Manchesteru nastavit će sa online predavanjima

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Mora li moje dijete čitati lektiru na raspustu?

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Direktor škole napisao poruku za svakog od 459 đaka

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Zašto su nastavnice sklonije depresiji nego druge odrasle osobe

Merima Dervišić