Metodika

Opća gimnazija Katoličkog školskog centra u Banjoj Luci i Svjetska sedmica obrazovanja

Pokazali dobre nastavne prakse, iz kojih nastavnice širom svijeta mogu učiti

Rubina Čengić

16.10.2020

Učenici i nastavnici principima fizike objasnili nastanak muzike na starom afričkom bubnju

Opća gimnazija Katoličkog školskog centra u Banjoj Luci početkom oktobra 2020. godine učestvovala je u Svjetskoj sedmici obrazovanja (World Education Week). To je virtualni događaj ili svjetska izložba najboljih školskih praksi. Domaćini su izabrane škole širom svijeta, a ova gimnazija predstavila je svoj model rada s talentiranim učenicima.

Naš model rada s nadarenim i talentiranim učenicima procijenjen je kao dobra nastavna praksa iz koje i drugi nastavnici mogu nešto korisno naučiti i slično implementirati u svojim školama širom svijeta. Inače, ova nastavna praksa je kombinacija radionica iz biologije, fizike i glazbene umjetnosti, te matematike i materinjeg jezika, a cilj je da pokaže da je bavljenje znanošću i umjetnošću korisno i zabavno. Mentorstvo i rad u malim grupama, podrška talentiranim i nadarenim učenicima da prepoznaju i usavršavaju svoje kapacitete, primjena Gardnerovog modela višestruke inteligencije u radu, kao i model nastavnika koji prepoznaje, podržava, vodi i usmjerava učenika osnovne su karakteristike te nastavne prakse, pojašnjava Anđa Tomić, direktorica Opće gimnazije KŠC-a u Banjoj Luci. Naglašava da su u prvom krugu odabrani među deset najboljih škola na području Balkana, a nakon toga među četiri škole s najboljim školskim praksama u regiji, sa školama iz Čazme u Hrvatskoj i iz Niša i Mionice u Srbiji.

Đaci Opće gimnazije su, između ostalog, prikazali dramsku predstavu u funkciji podučavanja jezika, a zatim su principima fizike objasnili nastanak muzike na starom afričkom bubnju. Kompletan materijal za prezentaciju bio je unaprijed snimljen, a za vrijeme priprema učenice i učenici radili su sasvim ravnopravno sa svojim nastavnicama.

U našem virtualnom događaju realizirali smo radionice iz jezika prikazujući dramu kao literarni izražaj, radionice iz matematike, fizike, iz muzike... One su uvezale talente učenika i nastavnika, kaže direktorica Tomić.

Tim za podršku nadarenim i talentiranim učenicima nastao je kao odgovor na Zakon o srednjem obrazovanju i vaspitanju u Republici Srpskoj koji predviđa taj oblik podrške.

Tim realizira aktivnosti kojima se afirmiraju učeničke kreativnosti i autentičnosti, podstiče ih na istraživački rad tijekom rješavanja problema, kao i na kritičko i stvaralačko mišljenje. Profesori se trude, svako u svojoj nastavnoj praksi, da ponude individualizaciju rada s učenicima kako bi pratili potrebe talentiranih i nadarenih. Plan aktivnosti prilagođava se interesima učenika i upravo se u tome prepoznaje stručnost i kreativnost nastavnog osoblja da motiviraju učenike da rade na usavršavanju vlastitih kapaciteta. Rad s nadarenim i talentiranim učenicima jedan je od ključnih ciljeva reforme obrazovanja koju provodi RS. Odvija po Akcionom planu koji je usvojila Vlada RS-a, pojašnjava Anđa Tomić.

Učešće u Svjetskoj sedmici obrazovanja podrazumijevalo je niz aktivnosti prije same prezentacije.

Bilo je potrebno animirati javnost i imati 1.000 registriranih pratitelja našeg događaja. Snimali smo kratke spotove, slali dopise medijskim kućama, postavljali najave i spotove na školski sajt i privatne socijalne mreže, štampali postere, koristili mrežu suradnje s drugim školama i aktivima direktora kako bi ih sve uključili u našu priču. Paralelno smo uvježbavali i pravili materijal za sam događaj, te prošli niz pripremnih sastanaka s organizatorom. Naš tim je poput vrijednih pčela radio mnogo toga što premašuje njihove dotadašnje kompetencije, tako da su uz sve to naučili i nove vještine. Učenici su profesore vjerno pratili u svemu. Od samog početka priprema za virtualni događaj učenici i profesori surađuju. Glossa – centar za njemački jezik u Banjoj Luci i Američki kutak pomogli su nam da imamo lijep i adekvatan prijenos naše školske prakse, kaže direktorica gimnazije i naglašava kako škole koje učestvuju u virtualnom događaju pokazuju da se znanje umnožava dijeljenjem, zbog čega su ponosni da mogu svoj model podrške radu s talentiranim učenicima podijeliti s drugim školama, a istovremeno od drugih škola naučiti mnogo, sve to s ciljem kvalitetnijeg obrazovanja.

Naša škola je otvorena za nove ideje i nove školske prakse. Virtualni događaj u kom sudjeluje 100 škola svijeta i gdje svaka škola predstavlja svoju najbolju praksu predstavlja široku lepezu stručnosti, izvrsnosti i mudrosti u obrazovanju. Razmjena iskustava profesora drugih škola u svijetu bogatstvo je za sve nas, a samim tim i za našu školu i naše profesore, kaže Anđa Tomić.

Tim za podršku nadarenim i talentiranim učenicima Opće gimnazije Katoličkog školskog centra iz Banje Luke čine profesorica biologije Tanja Marić, profesorica hrvatskog jezika Brankica Novaković, profesorica matematike Nataša Raca, profesorica matematike Anita Savatović, profesorica fizike Andreana Kovačević Ćurić, profesorica psihologije i pedagogije Aleksandra Arsenijević Puhalo, profesorica muzičke umjetnosti Suzana Kusovac Sladoje i pedagoginja škole i koordinatorica tima Sanja Hajder.

Uspješno učešće u ovom impozantnom online događaju pomogli su i Via Academica, Aktiv pedagoga i psihologa Sustava Katoličkih školskih centara za Europu u BiH, Frizerski salon Glos, Kompas tours, Zoki SP Lukić, Travel for fun, Eurobenz, Kasper, Mybook, Profarm Gradiška, Krajina klas, Rotary klub, Adriatic osiguranje, Američki kutak, Centar za njemački jezik Glossa, te roditelji bivših i sadašnjih đaka škole. Ova pomoć im je, vele, bila itekako korisna jer su sadržaje koje su prikazali snimali unaprijed, a da bi sve izgledalo ljepše trebali su frizure, kostime, razne rekvizite, opremu za snimanje...

Opću gimnaziju Katoličkog školskog centra osnovala je Banjolučka biskupija 2005. godine i ona je jedna od sedam katoličkih školskih centara u BiH i dio Sustava katoličkih škola za Europu koje rade po jedinstvenom programu. Na samom početku, 2005. godine, u Opću gimnaziju bilo je upisano 13 đaka, da bi tokom petnaest godina rada broj porastao na više od 250, a u školskoj 2020/21. upisano je oko 200 učenika i učenica.

Najnovije

Čas fizike

Malo o zvuku

Amna Dervišagić

Izvanučionička nastava

Đaci bolje razumiju i više nauče

Maksuda Muratović

Nauka i umjetnost u funkciji razvoja đaka

Lov na svjetlost ili svjetlopis trebao bi biti dio nastave

Amna Dervišagić

Nastava u vrijeme pandemije

Obrnuta učionica kao rješenje

Maksuda Muratović

Dan asteroida

Uloga grupe Queen u podučavanju fizike

Amna Dervišagić