Nova čitanja

Konkurs za srednjoškolce

Iz ugla ili ćoška (moj pogled na učionicu)

Školegijum redakcija

10.01.2023

Šta je Tebi dobro u školi? Šta nije? Kako zamišljaš školu za svoje unuke? Šta misliš da se u nastavi može mijenjati, a šta ne može? Šta ne može danas, a šta neće moći nikad? 

Ovo su samo neka od pitanja za koja se nadamo da će Te motivisati na pisanje sastava o Tvom pogledu na školu, na ono šta se u njoj radi ili ne radi, na ono šta se u njoj događa ili ne događa, na ono što se u njoj uči ili ne uči.

Kao što znaš, prije nekoliko godina međunarodno PISA istraživanje pokazalo je da više od polovine petnaestogodišnjih đaka u Bosni i Hercegovine zaostaje u znanju za vršnjacima i vršnjakinjama iz većine drugih zemalja čak tri godine! Izgledaju kao da imaju 15, a misle o svijetu kao da imaju 12. Imaš li osjećaj da gubiš vrijeme sjedeći u učionici, ili Ti je sve potaman? 

Ubrzo nakon objavljivanja rezultata PISA istraživanja zatvorene su škole zbog pandemije, a nastava se preselila na online platforme. Sad iz različitih izvora stižu glasovi da su i te dvije godine uglavnom bile izgubljene, barem što se znanja tiče. Misliš li da je znanje (koje škola pruža) uopšte bitno za život, ili sve što Ti treba možeš naučiti negdje drugo? (Gdje?)

Iako možda ne vjeruješ u to, zvuči neuvjerljivo, postoje ljudi koji još uvijek ne odustaju od reforme školstva. Njima je važno i potrebno i Tvoje mišljenje.

Svi sastavi koji budu objavljeni na portalu skolegijum.ba u rubrici Konkurs do 30. 1. 2023. ulaze u konkurenciju za nagrade: prva 1.000 KM, druga 600 KM i treća 300 KM. O nagradama će odlučiti redakcija Školegijuma, a na odluku redakcije uticaće i broj čitanja sastava na društvenim mrežama, tačnije: kvalitet komentara. 

Još nekoliko sitnica:

Sve radove poslati na adresu konkurs@skolegijum.ba, potpisane, sa lične mail adrese, do 31. 1. 2023. Rezultati će biti objavljeni 28. 2. 2023. Tekstovi trebaju biti dužine oko 1.000 riječi.

Najnovije

Kroz razgovor s vještačkom inteligencijom do odgovora na teška pitanja

Hoće li roboti prepisivati na ispitima?

Samir Lemeš

Quentin Vidal, analitičar u OECD-ovoj Direkciji za obrazovanje i vještine

Vlasti najčešće rade suprotno od potrebnog

Rubina Čengić

Nerealno visoke prosječne ocjene

Kada je dobar dovoljno loš

Fontoplumo

Studentice i studenti Filozofskog fakulteta UNSA ponovo traže prostoriju za molitvu

Korak prema napretku, jednakosti i slobodi ili potkopavanje obrazovne institucije

Marina Meić

Izgubljeno u printanju

Žena, majka, freelancerica

Lamija Begagić