Iz dječije perspektive

Kako olakšati djeci da prođu izazove online nastave

Stripovi kao alat

Maksuda Muratović

07.05.2020

Ilustracija: Pixton EDU

Mnogi učenici, dok slušaju vijesti i razgovore o prijetnjama virusa i pandemije, brinu se da im se voljeni ne razbole. Nedostaju im i nastavnici, prijateljice, rutinske i vannastavne aktivnosti. Tužni su što su otkazani izleti, ekskurzije i mature. Potrebna im je podrška da prebrode period u kom se osjećaju nelagodno zbog novonastale situacije. Jedan od alata koji bi mogao pomoći nastavnicama da sa učenicima otvore razgovor o njihovim brigama i osjećajima jeste strip, a zabavna web-aplikacija Pixton EDU za crtane filmove i stripove potiče djecu na pisanje i pomaže im da stvaraju stripove i razvijaju ljubav prema pisanju.

Djeca vole aplikacije, računare, videoigre, grafičke romane i stripove, a web-aplikacija Pixton EDU omogućava im da na jedinstven način stvaraju priče, kreiraju vlastite avatare i postaju dio stripa. Ova aplikacija trenutno je besplatna! Đaci uz pomoć nastavnika prave nove stripove kao pisani zadatak, pišu izvještaj o pročitanoj knjizi ili predstavljaju svoj istraživački projekat. Mogu kreirati stripove i kako bi olakšali teške lekcije, dijelili vijesti iz učionice, uvodili teme i započeli diskusije...

 

Evo kako Pixton EDU pomaže:

  1. Omogućava kreativnost u pisanju i čitanju

Svaki prozor sadrži sliku s mjehurićem za upisivanje govora, pa učenici mogu kreirati stripove da bi objasnili koncepte vezane za matematiku, fiziku, historiju, biologiju i još mnogo toga, a mogu sastaviti i izvještaje o popularnim romanima.

 

  1. Slike su vrlo prilagodljive i moguće ih je uređivati

Svaki korisnik prvo kreira vlastiti crtani avatar – sa odjećom, izrazom lica, nakitom... To pomaže nastavnicima da bolje upoznaju svoje učenike dok stvaraju stripove koji prikazuju njihova interesovanja. Jednom kada nastavnici kreiraju vlastiti stripovski avatar i virtualnu učionicu – ličnosti učenika isijavaju iz lica njihovih avatara, njihove odjeće i – budući da fizički nisu zajedno – ove fotografije virtualne učionice odličan su način za poboljšanje osjećaja zajednice.

 

  1. Čini svaki predmet zabavnim

Dostupni su raznovrsni paketi sadržaja, temeljeni na predmetima i temama, kao i popularnim knjigama i filmovima. Nakon što nastavnica doda paket sadržaja svom profilu, učenici mogu upotrijebiti pripadajuće pozadine, likove, odjeću, poze, izraze lica, kako bi kreirali svoj strip. Pored jačanja vještina čitanja i pisanja, učenici bi mogli pronaći strast prema historiji, socijalnoj pravdi, književnosti, umjetnosti, nauci, matematici, fizici ili zdravlju. Izrada stripa na računaru ili nekom drugom uređaju također je zabavan način da nastavnica u svoj razred uvede STEM pojmove.

 

Pročitajte također — Kad je online, nek je online: Dan planete Zemlje u online učionici

 

  1. Potiče djecu na kreativnost i zajednički rad

Učenici su više motivisani pri istraživanju gradiva kada dobiju vlastiti strip-roman kako bi pokazali šta su naučili. Svaki će đak unijeti svoju jedinstvenu perspektivu, što je savršeno za učenje jednih od drugih. Učenici mogu napraviti crtane filmove za prikazivanje matematičkih aplikacija u stvarnom svijetu, objasniti naučne teme i još mnogo toga.

 

  1. Otkriva različite tipove učenika i učenica

Strip se može koristiti kao potpora bilo kojoj lekciji, pa i iz matematike! Učenici ih mogu kreirati za vrijeme nastave ili samostalno, pojedinačno ili u grupi. Oni se mogu dodijeliti na početku ili na kraju predavanja svima ili kao tihi rad dok pomažete drugim učenicima. Stripovi su također odličan način za prijavu i započinjanje razgovora s manje aktivnim đacima.

 

  1. Fantastično ispisivanje obrazaca

Nastavnici mogu ispisati obrasce za upravljanje učionicom, za dekor i/ili organizaciju, koji su savršeni za vješanje na vrata, zidove i oglasne ploče. Obrasci obuhvataju mape za razradu karakteristika likova, oznake za radne materijale u učionici, tablicu s prikazom jačine buke u razredu, popis očekivanja, individualne učeničke kartice, sliku učiteljeva avatara, sliku učeničkih avatara, i tako dalje.

Prijavljivanje je brzo i jednostavno. Preko 4,6 miliona ljudi koristilo je Pixton EDU za stvaranje crtanih filmova i stripova. Do danas je napisano više od 30 miliona stripova!

Sugerisala bih kolegama da probaju: prijave se, pošalju svojim đacima vezu u učionici i započnu s razigranim, kreativnim učenjem. Učenicima i učenicama će se svidjeti što će na zabavan način ostati povezane sa svojim drugaricama i nastavnicima dok uče. Svima nam je trenutno potrebna pobjeda! Pixton EDU će nastavnicama koje ga koriste donijeti status cool nastavnica, a đaci će naučiti da se uključe u aktivno učenje, jer to neće biti obični, dosadni školski posao. Ovo je sjajno sredstvo koje olakšava podučavanje, a istovremeno razvija ljubav prema učenju. Učenici će sigurno zavoljeti ovakav način rada.

A kada savladaju ovu aplikaciju – mogu raditi stripove za takmičenja. TPO Fondacija često raspisuje konkurs za najbolji strip na različite teme. Jedne godine su održali takmičenje u Sarajevu, a učenici JU Gimnazija Živinice tada su zabilježili dobre rezultate.

Najnovije

Loše iskustvo entuzijastične nastavnice

Mikroskop zalutao u učionicu

Amna Dervišagić

ADHD u BiH

Nema istraživanja, znanja, lijekova, dijagnoza...

Edo Marić

Zabavna fizika

Za boju čaja odgovorna je difuzija, a za plač od luka syn-Propanethial-S-oxide

Amna Dervišagić

Svjetski dan igre je 3. februara 2021. godine

Igrom djeca stiču kompetencije

Edo Marić

Đaci iz BiH prvi put dio Inspiring Science Education projekta

Eratostenov eksperiment u Živinicama

Maksuda Muratović