Metodika

Svjetski mediji o obrazovanju

Egipat kopira japanski sistem obrazovanja

Merima Dervišić

31.08.2019

Foto: imtmphoto / Shutterstock.com

Priča počinje 2016. godine, kada egipatski predsjednik u diplomatskoj posjeti Japanu upoznaje sistem obrazovanja te zemlje. Na njegovu inicijativu između dvije zemlje uspostavlja se kulturna saradnja s ciljem da se poboljša egipatski sistem obrazovanja koji je u tom momentu pao na 130. mjesto na međunarodnoj ljestvici, dok je Japan bio među prvih pet.

Neki od problema u Egiptu bili su premale nastavničke plaće, nedovoljan broj škola, zbog čega su razredi znali brojati i do 70 ili 80 đaka, nezaposlenost i preopterećenost nastavničkog kadra.

Stoga je Egipat pokušao inkorporirati tokkatsu, vannastavni sistem aktivnosti koji se provodi u japanskim školama. On podrazumijeva neku vrstu građanskog obrazovanja za djecu, a u Egiptu je uveden kao dvanaestomjesečni probni program u 12 državnih, odnosno 35 novih privatnih japansko-egipatskih škola, otvorenih u septembru 2018. godine. To je značilo da su već prvačići u ovim školama imali do 45 minuta tokkatsua svake sedmice.

Djeca su na ovim sesijama slušala časove o razrednoj zajednici, počela su razgovarati o školskim temama i događajima, učila izražavati svoje stavove i slušati i poštovati tuđe. Sa đacima se radilo na usvajanju dobrih navika, kao što je pranje ruku, zuba, pravilno pozdravljanje i obzirnost prema drugima. Svako je dijete bar na jedan dan imalo ulogu školskog lidera. Uvedene su pauze za učenje, vrijeme za čišćenje učionice i međunastavnički seminari na kojima su nastavnici i nastavnice prisustvovale časovima drugih nastavnica i nakon toga razmjenjivale utiske i savjete.

Jedna od najupečatljivijih aktivnosti za đake bilo je čišćenje škole. U Japanu je najnormalnije da učenice i učenici, u sklopu nastave, zajednički čiste svoje učionice i druge prostorije u školi. U Egiptu se, pak, čišćenje posmatra kao drugorazredni posao koji obavljaju niže klase, pa su i djeca i roditelji bili zatečeni kada im je rečeno da će u školi morati čistiti. Ipak, uz objašnjenje kako svi trebaju zajedno raditi kako bi se učionice očistile, djeca su u sve većem broju počela čistiti zajedničke i pojedinačne prostorije.

Do sredine 2019. godine 42 nastavnika posjetilo je Japan kako bi prošlo tokkatsu edukaciju. Plan je da u naredne četiri godine edukaciju prođe oko 700 egipatskih nastavnika.

U proteklih godinu dana, prema riječima službenika zaduženih za provođenje ovog programa, već se vidi pomak u egipatskim školama. Djeca uče slušati jedna druge, manje kasne u školu, manje se svađaju i više pomažu svojim porodicama u kućnim poslovima. U razredima nema više od 40 đaka, a škole su nove.

Jedini problem jeste što je školarina preko 1.000 KM, što je između 5 i 10 puta više nego u drugim državnim školama, pa japanski stručnjaci mole egipatsku vladu da osigura više stipendija jer ne žele da se ove škole pretvore u one za samo imućnije porodice.

Želimo učiti kroz iskustvo koje Japan ima kako bismo doprinijeli društvenom napretku i pokrenuli sveobuhvatne reforme našeg sistema obrazovanja. Posmatramo učionice i osnovne škole kao minijaturna društva i želimo da one u našu djecu usade moralne vrijednosti i pomognu im u formiranju ličnosti, kazao je Ayman Ali Kamel, egipatski ambasador u Japanu.

Nippon: Bringing Japanese Educational Approaches to Egyptian Schools

Arab News: Cairo turns to Tokyo for a lesson on education

Najnovije

Rad sa teškim đacima

Najvažniji dio je klasifikacija

Amna Dervišagić

Eksperiment za čas fizike

Važnost mjerenja atmosferskog pritiska

Maksuda Muratović

Još jedan zanimljiv eksperiment za učionicu

Povodom dana osnivanja Mense: uloga pamćenja u nastavi fizike

Amna Dervišagić

Zapisi iz učionice

Inkluzivna nastava preko leđa nastavnika

Mirza Ahmetović

Zapisi iz učionice

Analiza pismene vježbe

Mirza Ahmetović